Online Diary Online Diary: Abah sayang :'(

Tuesday 30 July 2013

Abah sayang :'(


abah dan pegawai2 penjara


mimpi...seyez rasa cam mimpi je skrang..!! aku still x dpt nk trima lagi yg abah aku dah x de...ya Allah... :'(
15 jun 2013...tarikh yg menduga aku....aku kehilangan abah yg aku syg!!!! x de lagi org yg nak marah aku,nak gaduh ngan aku...x de lagi org yg nk beli makanan kat aku time aku balik rumah,x de lagi duit belanja dr abah,x de lagi kasih sayang dr abah!!!!

x sempat nk bkk puasa brsama,sahur sama,raya sama..abah,nape abah g cpat sgt...knape x tggu org balik.??
banyak yg org dah rancang raya tahun nie...nk raya brsama, nk brgambar sama...

baru pagi 2 aku mesej ngan abah...dlm kol 11.30 pg aku dpt pggilan...abah masuk hospital,sbb sakit kepala...
yg paling trkilan,aku x smpat jmpe abah dlm keadaan sedar,aku x de di sisi abah time abah dlm koma...abah prgi dlm kol 11.30 mlm 2 gak...time 2 aku dlm bas otw balik...rasa dunia cam terbalik je bile aku dgr berita abah dah x de...klau lah aku jawab pggilan pagi 2...msti aku balik awl.... ya Allah..perasaan menyesal menyelubungi aku!!

Pelukan abah masih terasa segar,masih hangat dalam ingatan walaupun abah dah x de.wajah abah yang sentiasa ceria walaupun dalam kesakitan selalu bermain di minda membuat hatiku rindu...sungguh rindu pada setiap bicara  abah.

Seperti baru semalam kita bergurau senda,gurauanmu masih terasa dan gelak tawamu masih kedengaran.
kadangkala hati pilu,sedih,cemburu melihat  teman-teman yang masih lagi berpeluanng da di beri kesempatan untuk bermanja-manja dan bergurau senda dengan ayah mereka.Mereka masih lagi mempunyai seorang ayah untuk brkongsi masalah,berkongsi air mata dan berkongsi tawa sedangkan aku telah kehilangan semua itu sejak 16 hri yg lalu...Namun apalah hak aku untuk cemburu kerana semuanya adalah milik Allah...



Abah
Belum pun ada satu hari yang berlalu
Tanpaku mengenangmu
Terkilan hati ini
Menerima hakikat
Kau tak berkesempatan
Menyaksikan hasil perjuanganku


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 comments:

  1. sabar ye dik,, dugaan maha besar ni Allah berikan utk adik sebab Allah tahu adik seorang yg tabah..

    ReplyDelete
  2. Ya Allah sabar ya sayang .. Allah ambil ayah awak sebab DIA sayangkan ayah awak .. saya juga telah kehilangan insan yang sangat saya cintai iaitu ARWAH MAMA saya .. mula mula memang sangat sukar untuk ditelan kebenaran tu , tapi percaya lahh ,, semua yang hidup pasti akan pergi .. kakak faham perasaan kamu tu..tabah ya syg .. jangan lupa doakan dia.. hanya doa anak2 solehah yang dapat membantu dia di sana dan mengiringi kehidupan dia di alam barzakh sana.. kuatkan semangat .. Allah uji kamu sebab dia tahu kamu mampu hadapi sesebuah ujian itu..LA TAHZAN INNALAHA MA'ANA..

    ReplyDelete

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen