Online Diary Online Diary

Friday, 4 April 2014

selamat hari jadi Abah :')

Merenung lagi.. 9 bulan yg  lepas mungkin aku tertewas.Aku tertewas bila Allah menguji hati dengan mengambil Abah pergi.. Dan aku tahu Allah sedang mengujiku.


Mungkin untuk kebanyakkan orang berada disamping ayah itu menjadi hal yang sangat biasa. Bahkan terkadang kita merasa bosan ketika serba dilarang oleh ayah. Tapi kita  akan menyedari betapa ayah itu sangat berharga ketika sudah tidak berada disampingnya lagi. kita akan rindu dimarahi olehnya, akan rindu celotehannya, akan rindu cerita-ceritanya. Dan aku merindukan semua itu..

Yong memohon maaf abah atas semua khilaf yang yong lakukan. atas semua perkataan yang terkadang menyakitkan hati Abah

selamat hari lahir buat arwah Abah tercinta...hampir 10 bulan abah pergi meninggalkan kami...the unconditional love that you gave to us,can't compared with anything in the world...Abah thanks for being the most loving and caring person that you are... you are truly special...al-fatihah abah










word won't be enough to express my love and gratitude for u.. you will always have a special place in my heart and life.. thanks Abah for being so wonderful, I mean it...



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Saturday, 18 January 2014

happy befday ma... 18.01.1967

Happy befday utk ma tersayang...moga diberi kekuatan,kesihatan,murah rezeki..dan sumenye lah...sayang sayang sayang ma...

terima kasih ma atas segla penat lelah dan pengorbanan ma,mengandungkan,melahirkan,membesarkan dan mendidik orang...sungguh,tidak dapat orang nak balas jasa dan kasih sayang ma..setitis peluh,sehela nafas ma,setitik darah ma ketika melahirkan  orang..itu pon x dapat orang nak balas...

nothing compares to the beauty of a mother love ...aum3

Begitu banyak pengorbanan ma terhadap orang. Ahh..rasa nak menitis pula air mata ni.

Mengenang saat-saat orang masih kecil. Macam-macam kenangan atau memori yg terukir. walau macam-macam kerenah tapi ma tetap sayangkan orang.. :) kasih sayang yang takkan berubah..sehingga kini.. sayang ma~

selalunya x perlu risau bila tba befday ma,sbb abah ade kat rumah bila befday!perfect je bila abah ade..sume settle!!

kali nie risau ckit..sbb ma sorg2 kat rumah..i love u ma!! no one is better than u.u are everything to me..Maafkan segala silap org ..kadang kala org terlupa yang ma kesunyian ...ma,tanpa abah x bermakna kita sentiasa malang dan susah,tanpa abah x semestinya kita x boleh nak bahagia..wlaupon x sebahgia dulu...mungkin sekarang kita di duga..x pe lah...
ma punca kekuatan orang sekarang...




You know you are the number one for me
Oh, oh, number one for me
There's no one in this world that can take your place
Oh, I'm sorry for ever taking you for granted, ooh
I will use every chance I get
To make you smile, whenever I'm around you
Now I will try to love you like you love me
Only God knows how much you mean to me



I'm so grateful to have such a special mother in my life. She truly is the most caring, selfless and kindest person I have ever known. She helps me in so many ways and makes my life so much easier.
Love you forever Ma, Happy Happy Birthday! Muaaahhhh.(flying kiss)
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

Friday, 16 August 2013

dalam ingatan...abah


perasaan rindu semakin kuat menyeksa jiwa kecil ini tiap kali aku melihat kegembiraan org sekeliling bersama hero mereka...seakan menyentap setiap isi hati ini..pedihya menanggung rindu bila melihat betapa bahagianya mereka memiliki kasih sayang dan perlindungan daripada ayah masing2...Jiwa ini seakan meronta, aku kalah dengan emosi sendiri tiap kali aku melihat keakraban dan kebahagian mereka.. Cemburu barangkali!! 

Untunglah mereka yang masih mempunyai abah dalam hidup mereka..mereka rasa protected ,rasa bahagia..tp for me?



Terus terang aku sangat merindui arwah abah. Bila aku bangun pagi, terdetik di hati dan sejurusnya di proses di minda, tersembul sebuah persoalan yang aku sendiri sudah tahu jawapannya. 

"Betul ke abah aku dah tak ada di dunia ni?"


sejak kehilangan abah 31 hari yg lalu ,aku tahu aku tak kuat untuk tempuhi hidup ini. Yes, I seem strong but it is just an outer look.But inside here im dying..betapa rindunya aku pada abah!!!
Aku rindu utk memeluk Abah,rindu utk salam dan cium pipi abah.. Andai aku ade lagi peluang utk melakukan sume itu....

ketika aku bersama sahabat-sahabat orang mencube semampu yg boleh utk menyembunyikan kesedihan.. aku hanya berlakon gembira.. hakikatya bile berseorangan dan di landa masalah, air mata ini merembes keluar. entah kenapa aku makin sensitif!!



Bukan aku tak terima hakikat.. Tidak.. Aku terima semuanya.. Aku redha.. Aku bulatkan hati terima hamparan takdir ini.. cuma terkadang, terkilas di lubuk hati dan sanubari.. rasa ini hadir tanpa dipinta. Meronta-ronta.. rindu yang bukan kepalang.. hanya ALLAH jua mengetahui betapa gulamnya perasaan hati aku di kala ini.


Senyuman yang mesra itu selalu hadir dalam minda.. sentiasa.. rindu betah bicara abah dalam memecah kesunyian keluarga.. 

Rindu saat abah balik dr keje dgn mmbawa balik kuih yg aku sukai... dlu peti ais penuh je sbb simpan kuih yg abah bwak balik... tp skrang peti ais x kan penuh dh!! rindu nk tgk abah pakai uniform penjara, rindu nk dgr bunyi keta abah, rindu nk tgk abah buat bising tgk tv disaat orang lain nk tido smpai kna marah ma... rindu nk dgr abah membebel, rindu nk tgk abah marah2, rindu nk gaduh ngan abah... rindu nk makan makanan yg abah selalu beli time pasar malam...abah mmg suke beli bnyak2... tp abah x makan pon... saje nk bg anak2 n orang lain makan...


abah memang baik!! org x knl pon dia tolong.. anak org cam anak dia... anak dia, anak dia lah!! sanggup keluarkan duit utk anak org lain... sanggup tolong kwan...sbb 2 lah abah murah rezeki...walaupun sekarang dia dah x de,rezeki dia tetap masuk utk kami sekeluarga... 



aku masih lagi bertatih menyesuaikan diri dan meneruskan hidup tanpa insan bernama abah!!
selamanya aku berbangga menjadi anak abah,menyayangi abah dan merindui abah!!




Alfatihah sekali lagi untuk arwah abah yang sentiasa disayangi dan dirindui.
Hilang di depan mata bukan bermaksud hilang selama-lamanya, abah tetap di hati 


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen