Online Diary Online Diary: 13 April 2013

Saturday 20 April 2013

13 April 2013



Rindu padanya, aku rindu sangat, tp apakan daya hati ni terlalu ego untuk mengatakannya... Aku sedar kerdilnya aku berbanding dia dan sepatutnya aku bertanyakan khabar padanya  tapi tidak... aku rasa aku macam makin jauh bersamanya... Aku x lari malah aku teringin nak jumpa tapi rasa berat hati ni setiap kali tangan ni mahu manaip mesej,untuk menyatakan rindu padanya,bertanyakan khabar darinya sihat ke tidak dan bagaimana kehidupanya...

Mungkin ada yg kata aku ego... tp knyataannya tidak!!... Cuma rinduku , sayangku dan kasihku padanya buat aku cuba menjauh diri agar tidak dekat rasa rindu dihati. Senyumannya. ahh!!Rindu, kenapa dia sering lalu dihati... adakah dia merinduiku juga?? Entahlah..aku pun tertanya-tanya.. Agaknya apa dia sedang buat sekarang? Aku berharap dia meniti hari2 nya dengan tenang...

Ya Allah, aku amat merinduinya.... Awak, Sekiranya awak tahu betapa tangan ini menggigil menulis nama awak, bibir ini berat menyebut nama awak , mata ini menangis setiap kali teringatkan awak...begitu lah HATI ini yang sebak terkenangkan saat lalu yang x mungkin kembali... yaaa... Kenangan lalu yang indah menjadi penawar rindu syahdu... Hari ini, bila teringat kenangan dgn awak walaupun seketika  hati saya sebak.susah betul aku nak teruskan kata2... Kekadang... saya terfikir, kenapa tuhan jauhkan awak dari saya...atau saya yang lari??... Apa salah hubungan ini sehingga aku lari darinya??...

Percayalah... jiwa ini meronta mengatakan aku rindu padanya. Kenapa??... Lama tidak kutemu...dia x pernah nak tanya khabar... atau dia lari dari aku..atau aku yang x nak amik tahu... Sikapnya yang menyendiri , mendiamkan diri buatkan hati ini meronta berkata " AWAK X INGAT SAYA... AWAK PENTINGKAN DIRI SENDIRI "... Kejam ke aku nak kata begitu?..hakikatnya aku mahu hampirinya tapi makin dekat ia makin jauh hanya kerana " BELUM SAMPAI MASANYA". pasrah...

Kini tangisan ini hanya untuk meredakan perasaan rindu ... Sebak hati ke ulu hati mungkin akan jadi aku mati untuk memikirkan tangis rindu ini. RinduKu...walaupun tidak seperti dulu.. moga hidupku disirami dengan kesih sayang , senyum ku dicahaya dengan  kasih sayang...


Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen