Online Diary Online Diary: Latihan Industri

Sunday 20 January 2013

Latihan Industri


ok...dah lama rasanya x update blog nie kan...brhabuk dah aku rase...aishh...mklumlah....aku nie bknlah kaki blog...ok..kali nie aku nak update pasal LATIHAN INDUSTRI..dah sebulan bru nk update kn..ok.. ...aku dapat wat LI kat sini :D


TATI UNIVERSITY COLLEGE

huh..."indah khabar dari rupa"(bukan tempat jgn salah faham ok!)itulah yg aku rase ngan LI nie...aku pon x tau knape...myb sbb trpisah ngan kwan2 yg lain kot....myb gak sbb suasana kat sini yg brbeza ngan poli...manusia dgn bnyak ragam yg trsendiri...huh..kadang2..bkn penat sbb keje...btul lah ckp ayh sedare aku...kite pnat bukan sbb keje tp sbb perangai manusia.huh..tp wat cam ne kan...aku redha n bersyukur je lah sbb dpt gak tmpat..klau aku x fkir penat family aku mai hntar mmg dah lama dah aku tukar...x pe tikah..sabar..pengalaman LI...lagi 3 bulan lebih je lagi...huh

ok..mase hari pertama pye lah excited nak mai LI kan...aku juz bwak baju kurung...mklumlah trbwak budaya kat polimas dulu kan...tup2...kna pakai seluar n baju bengkel...perghh...rase hentak2 je kepala...sbb baju bengkel trtggl kat rmh mak sedare n aku juz bwak 2 helai seluar...ngek tol...trpksa lah dorg kat rmh pos aku pnye bju bengkel...seluar plak kebetulan mak n ayh sedare aku nak datang hntar anak dia kursus utk ambk lesen g kelaut.tmpat kursus 2 kat depan tmpat aku prktikal..huhu...

hari first aku lapor diri...aku ditempatkan kat fakulti teknologi maklumat...tp last2...dorg ckp x leh...aku kna duk kat Pusat Perkhidmatan Teknologi Maklumat(PPTM)..fheuwww...lagi lah rasa nk hntak kepala...mmg tol2 ngan koz aku ar.. PROGRAMMING..kbyakkan keje yg akn aku wat bnyak brkaitan ngan network lah...keje plak ngan 2 org staff laki...bos pon laki...mmg sume laki..lol...aishh...selesa ke x...trpksa lah aku hadapi kan..

mggu prtama mmg x wat ape lagi...masuk mggu kedua pon still x wat ape lagi...so,aku kemas2 lah PPTM nie kan...then..lpas 2...aku dapat sekotak kabel UTP utk dicrimping...mmg rase nk trcabut je tgn...keras yg amat sgt...stgh org mmg ckp biasa...trpulang pd pndapat masing2..kat poli wat skali pon dah mngeluh....huhu..pas2..kna repair mainboard..nk buang capasitor mmg aku pndai..tp nak psang balik capasitor yg baru..huh mmg melecur jari telunjuk n ibu jari aku...mane x nye..kna pncair dawai yg panas 2...(ade ke pncair dawai yg sejuk?) kat poli pon x de wat keje cam 2..x dinafikan perasaan aku mase 2..mmg give up sgt2 ngan LI nie..sbb ape yg ktaorg x bljar..kat sini kene wat...tp..bab kata kak oh pelangi...demi segulung diploma... :')

antara keje yg aku wat(x leh nk ambk gmbr sgt...aku nie mlas ckit)

nie lah sekotak cable yg aku kna crimping


susun warna ok(straight)


test cable


hampir nk siap

yg nie aku kna repair cpu
jari yg melecur akibat trkena pncair dawai


bnyak gak kwan2 aku yg bg kata2 smngat kat aku...suruh aku brsabar lah ape lah...kadang2 hilang gak rase sabar..kecik hati pon ade gak..sbb ok...(budak poli) sape yg faham..akn tau lah...kite bdak poli..then dtg tmpat yg besar cam niekan...LI plak bkn di last sem...tp di sem 4...apakan daya kami...bkn kami(budak poli)yg mntak utk prktikal di sem 4...x pe lah...cekalkan hati...

huh..pnjang plak aku menaip kali nie...mklumlah tgh x de keje kan...nk luahkan kat sape lagi aku x tau dah...so,better aku luahkan kat blog nie je...
ok..rasenye smpai kat cni dlu ek..nnti ade plak yg x fham..mklumlah..ayat n prcakapan aku pelik ckit..brcampur2 je loghat negeri2 yg prnh aku g....nnti aku cite lain plak..bye2 :D



Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen